Laihdutusvinkit : Laihduttaminen : Laihdutus

Tervetuloa laihduttamaan!

Laihdutusvinkit.fi kerää parhaimmat laihdutusvinkit sivustolleen, jotta sinun olisi helpompi aloittaa laihduttaminen. Pienillä helpoilla teoilla parempi olo! Nämä vinkit ovat vain yksittäisiä laihdutusvinkkejä, joita olemme keränneet sivultolle eri lähteistä ja saaneet lukijoilta. Käänny ensin lääkärisi puoleen ennen kuin aloitat laihduttamisen, koska ihmisten lähtötaso laihduttamiseen vaihtelee niin paljon. Jaa vinkkisi ja keskustele: Laihdutuskeskustelut

» Vinkit 1-5 » Vinkit 6-10 » Vinkit 11-15 » Vinkit 16-20 » Vinkit 21-25 » Vinkit 26-30



Vinkki 21: Muoti- ja pikadieetit. Muista, että vain harva onnistuu laihduttamaan muoti- ja pikadieettien (näkkileipädietti, perunadietti..) avulla pysyvästi. Pikadieteissä laihdutat läskin lisäksi myös paljon tärkeää lihasmassaasi. Kun dieetti epäonnistuu, niin paino tulee takaisin läskin muodossa, koska pikadieettisi on syönyt laihduttaessa myös paljon lihasmassaasi. Lihot entistä enemmän, koska lihasmassa polttaa nopeammin kaloreita kuin rasvakudos. Tätä sanotaan jojo-laihduttamiseksi. Paljon parempi lääke painonpudotukseen on ruokailutottumuksien ja elämäntapojen muutos. Liian rasvainen ruoka ja turha sokeri pois. Ylös sohvalta ja liikkeelle.



Vinkki 22: Säästöliekki. Kun olet laihduttaessasi pitkään aikaan (yli 4-5 tuntia) syömättä tai pitkään aikaan liian tiukalla ruokavaliolla, niin elimistösi tottuu ruuattomuuteen ja voi alkaa käymään säästöliekeillä. Aineenvaihduntasi hidastuu ja samalla laihtumisesi hidastuu. Pyri syömään terveellisesti 3-4 tunnin välein. Älä kuitenkaan ylen syö ja muista 2 lämmintä ateriaa päivässä. Syö siis joka päivä terveellinen aamupala, terveellinen lounas, terveellinen päivällinen/välipala ja terveellinen illallinen/iltapala.



Vinkki 23: Perusvinkki. Laihtuakseen ihmisen on syötävä vähemmän, kuin hän kuluttaa. Terveellinen laihdutusvauhti on 0,5-1 kg viikossa. Laihdutusksen aluksi painonpudotus voi olla nopeampaa.



Vinkki 24: Liikuntapelit. Jos omistat Playstationin, niin hanki siihen Eyetoy -lisälaite, jolla ohjaat peliä kropallasi ja samalla kulutat kaloreitasi. Toinen hyvä pelilaite on Nintendon Wii-pelikonsoli, jossa kaikkia pelejä ohjataan liikuttamalla käsiä tai kroppaa. Wii on erityisesti lapsiperheinen suosiossa.



Vinkki 25: Frisbeen heittely. Frisbeen heittely sopii kaikille. Se on kivaa, halpaa ja polttaa kaloreita. Kaloreita palaa heittelyn lomassa noin 200-300 kaloria tunnissa. Voit kokeilla myös frisbeegolffia. Lähde heti kokeilemaan. Muita hauskoja lajeja ovat mm. kroketti, petankki ja kyykkä.





© Laihdutusvinkit.fi